10.6.Importanţa culturii renascentiste pentru cultura universală.
• Italia a jucat rolul hotărâtor în formarea umanismului european, care
mai târziu s-a răspândit în lumea întreagă, devenind cu timpul o
valoare generală-umană;
• Revenind la concepţiile despre viaţă a antichităţii clasice, locul
idealurilor transcedentale este reluat de valorile ce ţin de spriritual,
moral şi fizic.
• Prin intermediul culturii italiene a fost posibilă cunoaşterea antichităţii
în celelalte ţări;
• Oamenii de cultură europeană studiau şi învăţau de la italieni nu
numai cultura antică, ci şi măiestria lor artistică;
• Italia a dat altor culturi europene subiecte, teme, surse de inspiraţie,
personalităţi, eroi pozitivi, inepuizabile imagini artistice;
• Umaniştii italieni au contribuit la înfăptuirea reformei şcolare;
• Activitatea pedagogilor umanişti a anut meritul de a fi readus educaţia
fizică printre preocupările educaţiei generale, argumentînd necesitatea
şi folosul exerciţiilor fizice în cadrul unui sistem de formare a
personalităţii umane complete;
• Cultura Renaşterii, în general, a fost prima etapă a culturii unei
societăţi noi, moderne, capitaliste;
• Istoria civilizaţiei mondiale nu cunoaşte o altă perioadă istorică, care
să dea omenirii atâtea nume de personalităţi talentate, unele din ele
geniale, câte a dat Italia în această epocă.
Bibliografie
1. Istoria şi filosofia culturii / coord: Gr. Socolov. – Chişinău, 1998.
2. Culturologie. Prelegeri / Red. I. Vangheli. - Chişinău, UTM 2001.
3. Novăcescu Dorn, Istoria civilizaţiei europene. Curs. P.I. – Timişoara:
1. Univesitatea „Politehnică”, 1997.
2. Drimba Ovidiu, Istoria culturii şi civilizaţiei, Bucureşti Ed. Ştiinţifică,
1995.
3. Delumean Jean, Civilizaţia Renaşterii. Vol. I – Bucureşti: Meridiane, 1995.
4. Ambrosi N., Budevici A., Evoluţia managerială a fenomenelor mişcării
olimpice, educaţiei fizice şi sportului, Chişinău, 2010.
6. Kiriţescu C., Palestrica, Bucureşti, 1943.
mai târziu s-a răspândit în lumea întreagă, devenind cu timpul o
valoare generală-umană;
• Revenind la concepţiile despre viaţă a antichităţii clasice, locul
idealurilor transcedentale este reluat de valorile ce ţin de spriritual,
moral şi fizic.
• Prin intermediul culturii italiene a fost posibilă cunoaşterea antichităţii
în celelalte ţări;
• Oamenii de cultură europeană studiau şi învăţau de la italieni nu
numai cultura antică, ci şi măiestria lor artistică;
• Italia a dat altor culturi europene subiecte, teme, surse de inspiraţie,
personalităţi, eroi pozitivi, inepuizabile imagini artistice;
• Umaniştii italieni au contribuit la înfăptuirea reformei şcolare;
• Activitatea pedagogilor umanişti a anut meritul de a fi readus educaţia
fizică printre preocupările educaţiei generale, argumentînd necesitatea
şi folosul exerciţiilor fizice în cadrul unui sistem de formare a
personalităţii umane complete;
• Cultura Renaşterii, în general, a fost prima etapă a culturii unei
societăţi noi, moderne, capitaliste;
• Istoria civilizaţiei mondiale nu cunoaşte o altă perioadă istorică, care
să dea omenirii atâtea nume de personalităţi talentate, unele din ele
geniale, câte a dat Italia în această epocă.
Bibliografie
1. Istoria şi filosofia culturii / coord: Gr. Socolov. – Chişinău, 1998.
2. Culturologie. Prelegeri / Red. I. Vangheli. - Chişinău, UTM 2001.
3. Novăcescu Dorn, Istoria civilizaţiei europene. Curs. P.I. – Timişoara:
1. Univesitatea „Politehnică”, 1997.
2. Drimba Ovidiu, Istoria culturii şi civilizaţiei, Bucureşti Ed. Ştiinţifică,
1995.
3. Delumean Jean, Civilizaţia Renaşterii. Vol. I – Bucureşti: Meridiane, 1995.
4. Ambrosi N., Budevici A., Evoluţia managerială a fenomenelor mişcării
olimpice, educaţiei fizice şi sportului, Chişinău, 2010.
6. Kiriţescu C., Palestrica, Bucureşti, 1943.
Comentarii
Trimiteți un comentariu